گروه مطالعات اجتماعی شوشتر(متوسطه اول)

این وبلاگ درجهت ارائه مطالب دروس علوم اجتمایی دوره راهنمایی و استفاده معلمان ودانش اموزان عزیز میباشد

فلسفه شب یلدا
نویسنده : حمزه نیا - ساعت ٤:٢٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٩/٢٩
 

تاریخچه و فلسفه شب یلدا

تاریخچه و فلسفه شب یلدا
تاریخچه و فلسفه شب یلدا؛ هر چند امروزه برخی به اشتباه بر
این گمانند که مراسم شب چله برای رفع نحوست بلندترین شب سال برگزار می‌شود؛ اما
می‌دانیم که در باورهای کهن ایرانی...

 
 
شب یلداتان مبارک
نویسنده : حمزه نیا - ساعت ٤:٠٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٩/٢٩
 

 

 

 

 

 


 
 
نمونه سوال اجتماعی نوبت اول
نویسنده : حمزه نیا - ساعت ٩:٤٦ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/٩/٢٩
 
 

 

 


 
 
اموزش جغرافی سوم
نویسنده : حمزه نیا - ساعت ۱٢:۳۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٩/٢٦
 

جغرافیای سال ۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang's Pictures ۩۞۩سوم

 

برای آموختن جغرافیا از چه وسایلی استفاده می شود؟

درس اول

چگونه از نقشه استفاده کنیم؟

درس دوم

آیا وسایل دیگری برای آموختن جغرافیا وجود دارد؟

درس سوم

درباره ناهمواری ها جه می دانید؟

درس چهارم

ناهمواری ها چگونه تغییر می کنند؟

درس پنجم

چین خوردگی ها چند نوع اند؟

درس ششم

کوهستان ها چگونه بوجود آمده اند؟

درس هفتم

آیا آتش فشان ها ناهمواری های جدیدی ایجاد می کنند؟

درس هشتم

چرا زمین می لرزد؟

درس نهم

آب ها بر روی زمین چگونه عمل می کنند؟

درس دهم

از رودها چه می دانید؟

درس یازدهم

چگونه آب ها چهره ی زمین را تغییر می دهند؟

درس دوازدهم

ویژگی های اقیانوس ها و دریاها

درس سیزدهم

هوا در زندگی ما چه نقشی دارد؟

درس چهاردهم

انواع آب و هواها کدام اند؟

درس پانزدهم

از ویژگی های جمعیت کره ی زمین چه می دانید؟ (برای مطالعه)

درس شانزدهم

جمعیت در کره ی زمین چگونه پراکنده شده است؟

درس هفدهم

آیا با زندگی روستایی آشنا هستید؟ (برای مطالعه)

درس هیجدهم

شهرها چگونه به وجود آمدند؟

درس نوزدهم

ما کجا هستیم؟

درس بیستم

چرا به جهت یابی نیازمندیم؟

درس بیست و یکم

مدار و نصف النهار چه خطوطی هستند؟

درس بیست و دوم

حرکات زمین چیست و چه نتایجی در پی دارد؟

درس بیست و سوم

 


 
 
اموزش تاریخ سال سوم
نویسنده : حمزه نیا - ساعت ۱٢:٢۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٩/٢٦
 

 

صفویان (1)

درس اول

صفویان (2)

درس دوم

افشاریه و زندیه، دو سلسله ی کم دوام

درس سوم

تاریخ اروپا در قرون جدید

درس چهارم

سلسله ی قاجاریه چگونه تأسیس شد؟

درس پنجم

ایران در زمان محمدشاه و ناصرالدین شاه

درس ششم

انقلاب مشروطه چرا و چگونه رخ داد؟

درس هفتم

محمدعلی شاه ؛ دشمن مشروطه

درس هشتم

جنگ جهانی اول و تأثیر آن بر ایران

درس نهم

پایان حکومت قاجارها و آغاز حکومت رضاخان

درس دهم

جنگ جهانی دوم و تأثیر آن بر ایران

درس یازدهم

چرا حکومت اشکانی منقرض شد؟

درس دوازدهم

نهضت اسلامی ایران چگونه شکل گرفت؟

درس سیزدهم

انقلاب اسلامی ایران (1)

درس چهاردهم

انقلاب اسلامی ایران (2)

درس پانزدهم

انقلاب اسلامی پس از پیروزی

درس شانزدهم


 
 
اشکالات بخش تاریخ کتاب مطالعات هفتم
نویسنده : حمزه نیا - ساعت ۸:۱٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٩/٢٥
 

 
 
تغییر بارم بندی درس مطالعات هفتم
نویسنده : حمزه نیا - ساعت ۱٠:۱٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٩/٢٤
 
  بارم بندی مطالعات اجتماعی هفتم( متوسطه اول)

منبع خبر.پایگاه کیفیت بخشی درس مطالعات اجتماعی استان مرکزی

باعرض سلا م خدمت دبیران محترم درس مطالعات اجتماعی هفتم ،به اطلاع می رسانددربارم بندی نمرات کتبی( پایانی )این درس درخردادماه ازفصل هفتم تادوازدهم 17نمره درنظرگرفته شود ،که دانش آموزان بایدبادقت بیشری آنها رامطالعه کنند.واز شش فصل اول کتاب 3 نمره ازمطالب قابل فهم و درک برای دانش آموزان که بایک مرور بتوانند به آن سوالات پاسخ دهند منظورگردد.  باتشکر


 
 
پایگاه کیفیت بخشی درس مطالعات اجتماعی
نویسنده : حمزه نیا - ساعت ٤:٠٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٩/٢۱
 
به نام خدا


شیوه نامه ی اجرایی جشنواه ی روشهای فعا ل یاددهی یادگیری

درس مطالعات اجتماعی (پایه ی هفتم )

بااحترام درراستای برنامه ی عملیاتی پایگاه کیفیت بخشی به فرایند آموزش درس مطالعات اجتماعی وبااستناد به موافقت نامه ی112395/400مورخه ی4/6/92دفترآموزش دوره ی اول متوسطه وباعنایت به نقش موثر روش های فعا ل تدریس درتعمیق وپایداری آموخته های فراگیران دردرس مطالعات اجتماعی وباتوجه به اهداف پیش بینی شده درسندتحول ملی،شیوه نامه ی جشنواره ی درس فوق ویژه دبیران علوم اجتماعی(دوره ی متوسطه ی اول) جهت اجرادرسال تحصیلی 93-92ابلاغ میگردد.شایسته است مسئولین محترم ذی ربط اهتمام لازم را دراجرای هرچه مطلوب ترآن بعمل آورند.

اهداف:

1-توسعه ی کیفی منابع انسانی ازطریق تقویت مهارتهای حرفه ای معلمان دردرس مطالعات اجتماعی

2-شناسایی وترویج روشهای کارآمد درتدریس مطا لعات اجتماعی جدیدالتالیف(هفتم)

مخاطبان:

کلیه ی دبیران علوم اجتماعی دوره ی اول متوسطه سراسرکشور

اعضای کمیته ی اجرایی:

-معاون آموزش متوسطه

-کارشناس مسئول تکنولوژی و گروههای آموزشی

-کارشناس فناوری اطلاعات وارتباطات

-کارشناس مسئول آموزش دوره ی اول متوسطه

-سرگروه آموزشی مطالعات اجتماعیتت


 
 
فراخوان محتوای الکترونیکی درس مطالعات اجتماعی
نویسنده : حمزه نیا - ساعت ٤:٠٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٩/٢۱
 

 شیوه نامه فراخوان محتوای الکترونیکی درس مطالعات اجتماعی اول متوسطه(هفتم)

مقدمه

با توجه به موافقت نامه ی شماره 112935/400مورخه4/6/92برنامه ی عملیاتی پایگاه کیفیت بخشی به فرآیند آموزش درس مطالعات اجتماعی و اهداف شیوه نامه گروههای آموزشی مبنی بر تشویق معلمان به تولید ایده های نو و تهیه و تولید مواد ووسایل آموزشی و همچنین به منظور کاربست یافته های عملی و کاربردی همکاران در راستای اهداف عملیاتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  در زمینه توسعه ی پژوهشگری و افزایش توانمندی های حرفه ای به شکل فردی و گروهی میان معلمان و تبادل تجارب در سطح ملی و محلی  شیوه نامه ی فراخوان تولید محتوای الکترونیکی درس مطالعات اجتماعی(پایه ی هفتم) جهت اجرا در سال تحصیلی 93-92 ابلاغ می گردد.شایسته است مسئولین محترم ذی ربط اهتمام لازم را در اجرای هرچه مطلوب تر آن بعمل آورند.

اهداف

1-    مستندسازی ، گسترش و تعمیم تولیدات همکاران

2-    تشویق دبیران جهت انجام کارهای عملی و علمی

3-    همگامی با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

 

مخاطبین:

کلیه دبیران علوم اجتماعی  دوره متوسطه اول

 

اعضای کمیته اجرایی:

-         معاون آموزش متوسطه

-         کارشناس مسئول گروههای آموزشی

-         کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات

-         کارشناس مسئول آموزشی دوره ی متوسطه اول

-         سرگروه آموزشی مطالعات اجتماعی

 منبع

 پایگاه کیفیت بخشی درس مطالعات اجتماعی


 
 
انیمیشنی در باره پدیده جزر و مد
نویسنده : حمزه نیا - ساعت ۳:۳٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٩/٢۱
 

 

 



 
 
روشهای نوین تدریس
نویسنده : حمزه نیا - ساعت ۱٢:۳٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٩/٢٠
 

ارزشیابی تراکمی دانلود


 
 
تفاوت کویر وبیابان
نویسنده : حمزه نیا - ساعت ٩:٠٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٩/۱٥
 


 .


 
 
هوبره پرنده ی زیبای کویر
نویسنده : حمزه نیا - ساعت ٩:٢٦ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/٩/۱٥
 

دانستنیهای مطالعات هفتم

ا


 
 
اندازه گیری دبی رود ، کانال ، استخر
نویسنده : حمزه نیا - ساعت ٩:۱٦ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/٩/۱٥
 
 

 
 
فهرست مناطق چهارگانه حفاظت شده
نویسنده : حمزه نیا - ساعت ٩:۱٠ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/٩/۱٠
 

دانستنی های درس 11 مطالعات


 
 
تقسیم بندی آب و هوای ایران از نگاه دکتر کردوانی
نویسنده : حمزه نیا - ساعت ۸:٥۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٩/٩
 

(دانستنیهای درس 11 مطالعات)

 

 

 

 

 

 


 
 
نقد کتاب مطالعات اجنماعی
نویسنده : حمزه نیا - ساعت ۱٠:۱٤ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/٩/٥
 


نقدمطالعات اجتماعی پایه هفتم

-درس1-ص4-حقوق فرددرمدرسه مورد اول-دربرداشت دانش آموزوآنچه به عنوان تفاوتهای فردی بلیدلحاظ شودپارادوکس ایجادمی شود ودانش آموزتفاوت فردی راممکن است تبعیض تلقی کند.

-